Tränat rundering idag, det gick sådär

första två slagen gick klockrent, duktig hund!
tredje slaget gick inge vidare, för det första blev det för svårt och för det andra blev det missförstånd med figuranten ( hunden ska löpa ut o hämta föremål, komma tillbaka med det till mig sen visa mig vart figgen är och då få belöning hos figgen, men figgen gav belöning först och sen gav apporten så hunden blev lite förvirrad o visste inte om hon skulle stanna hos fig (belöning = stanna) eller om hon skulle komma in till mig (apport = springa in till mig), så fick lov att ropa på henne tills hon kom. Bakslag. Speciellt surt att jag la ribban lite väl högt redan vid utsändningen.
Körde ett ganska lätt 4e sista slag, men figgen berättade att hunden hade stannat hos henne även när hon fått apporten (troligtvis väntade hon på godis eftersom hon fått det slaget innan), så jag fick ropa på henne denna gången med.
Aja shit happens, finns värre misstag. Är ju värre om hunde inte vågar springa ut till figgen än att den står där och väntar och är seg med att komma in. :)
Bara att ta nya tag nästa gång.
Tror föresten inte att det är någon rundering nästa vecka pga brukstävling, men vet att det är rallylydnadsträning den tisdagen så ska försöka ta mig dit med Safiren istället, det var längesedan sist så det blir kul!
Får bara hoppas att biljäveln håller ihop :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0