Sökträningen igår gick bra!

Detta var dock under RIK-kursen och var egentligen observatör men vi fick vara med och spåra.    Brukar vanligtvis använda sele när vi spårar :)
Gick runderingskurs (sökkurs) för en stund sedan och har sedan dess vart med på träningar med bruksgruppen i BSBK (Bergens sellskaps og brukshundsklubb).
Eftersom min hund har social ångest så är sökträning (man letar personer som gömt sig i skogen) otroligt bra träning. Det bygger upp självförtroendet otroligt mycket och äventryggheten i att våga vara nära andra människor.
Dessutom så tycker hon att det är jätteroligt!
Mindre roligt tyckte dock jag det var när jag efter träningen inte hittad min mobil.. HMM!
Så tog Safira på en letningsaktion i skogen och leta leta leta.. men nej hittade ingen mobil.
Sökte igenom hela bilen.. nej ingen mobil där heller.
Åkte hem och lånade Arvids mobil.. hmm. vibrerade i jackan. Mobilen hade på något vänster hamnat inuti jackan och inte i fickan där jag alltid har den?
Känns som att jag får checka fodret på jackan alternativt fundera över mitt eget psykiska välbefinnande.
Dessutom så har jag varit sjuk i helgen så vi har tagit det ganska lugnt på promenadfronten, men la två spår i söndags. Det första gick lite fort (då har hon lätt för att slarva) men det andra spåret gick faktiskt riktigt bra!
Sådär bra så man blir varm i hela kroppen!
Tänkte pallra oss iväg på lydighetsträning ikväll, har ju failat ganska rejält på den punkten två senaste gångerna.
Förra gången hade jag helt glömt bort att det skulle vara inofficiell tävling där, så blev skapligt chockad när jag kom dit och insåg att det var sjukt mycket folk där! Sen kopplade det att.. visst fan, tävling idag.
Miljötränade lite (satt på avstånd och tittade på tävlingen) men min lilla fryslortshund började frysa som fan efter ett tag så tog en liten promenix istället.
Gången innan när jag skulle på lydnadsträningen, först så var det bara jag där.. sen kom det en tjej till, men hon var helt ny medlem i klubben och hade aldrig vart där förut. Hon var norsk men hade nyss flyttat tillbaka till Bergen efter en tid i Sverige, det visade sig att hon hade bott i Älvdalen i flera år. Älvdalen liksom.. världen är liten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0