Gdansk och färja till Sverige

Skulle ta färjan från Gdansk (Gdynia) över till Sverige.
Passade på att gå runt och kika lite och äta lite mat när vi ändå var i Gdansk.
 
 
Vi märkte stor prisskillnad i Gdansk mot dom andra polska ställerna vi varit på.
Gdansk var mycket dyrare!
 
 
Safiren låg snällt vid bordet medan vi åt.
 
 
Denna synen mötte mig när vi körde ner mot färjan;
 
Eftersom ca de bouer inte är något man ser varje dag.. och jag var ganska säker på att det var en ca de bou jag sett, så bestämde jag mig för att försöka hitta killlen å hunden vid ett senare tillfälle.
Så när vi ställt oss i färjekön så tänkte jag bege mig ut på hundjakt.
Rulle vägrade följa med eftersom han tyckte jag var konstig. :P

Efter en hel del letande så hittade jag killen! Det var en ca de bou. Det lustiga var att dom var från Polen men faktiskt jobbade i Oslo... hehe.
 
 
 
Denna gången reste vi med stena line, innan har vi rest med TT lines.
Jag kan direkt säga att jag aldrig kommer resa med stena line igen så länge jag har hund.
 
För det första fick man ingen information om att hundarna inte får vara i möblerna, däremot sitter det en lapp vid brandinstruktionerna att man får en faktura på 500kr om dom misstänker att hunden varit i möblerna.
 
Det andra är att 2h innan ankomst måste man lämna rummet så att dom får städa.
Personer med hund har endast tillgång till rum och till ett anvisat hörd på däck.
Det är ett väldigt litet hörn och väldigt många hundar.. inte så bra kombination.
Dessutom 2h på däck var skittråkigt och kallt.
ankomst i sverige var 08.45 vilket betydde att vi satt ute på däck mellan 06.45 till ca 06.35....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0