Dagstur till en italiensk småby

Vi hyrde ju en stuga i södra Österrike, bara några få mil från Italien.. så det kändes ju som en självklarhet att vi skulle dit! :) Vi hamnade i en liten italiensk by uppe i bergen.
 
Det blev en fin kombination av shopping, pizza, glass och promenader.... :) ... och fika såklart!
 
 
 
Man kan ju ärligt säga att dom snålade iaf inte med mozzarella på pizzorna... :P
 
Ser kanske lite slemmiga ut.. men pizzorna var riktigt goda!
 
 
 
 
Efter kaffet ville jag ha glass. Rulle var inte jättesugen (läs inte sugen), men jag lyckades övertala honom å ta en liiiiiiiiiiiiiiiten en. Glass är precis som med fika, mycket mysigare om man har sällskap och slipper äta ensam.
 
Tanten inne i glassbaren var dock inte jätteimponerad över min beslutsångest, för jag gick fram och tillbaka fram och tillbaka och hon följde ju efter fast på andra sidan disken.. och trust me det var MÅNGA olika sorter!
Var så sugen på att fotografera eftersom det var så sjukt stort utbud.. men vågade inte eftersom glass-tanten såg så sträng ut.
Jag köpte iaf mintglass med grovhackad choklad, smakade aftereight och var riktigt god.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0