Besök hos Achilles och Karolina samt vidare resa mot Tjeckien.

Besökte Achilles och Karolina utanför Linz i norra Österrike.
Dom har en cane corso kennel, dom hade dock inte valpar just då.
 
Dom var väldig trevliga och vi fikade och tränade lydnad med hundarna.
 
Efteråt så körde jag och Rulle vidare mot Tjeckien.
 
Vi hamnade i ett jättecharmigt samhälle som hette Rožmberk nad Vltavou.
 
Enligt bookings app skulle vi till ett hotell som inte verkade existera, men vi hittade ett annat hotell som var mer än bra nog! :)
 
Vi hamnade på U Martina!
 
Rummen var helt ok... det tyckte även Safiren ;)
 
 
Hehe.. däremot så rökte dom på balkongen nedanför oss lite spännande saker, så det smög sig in en sötaktig lukt i vårt rum. Vi bodde högst upp så vi hade sånna takfönster. 
 
Men det som imponerade allra mest med U Martina, det var inte att det var väldigt billigt och trevlig personal, nej det var MATEN!
 
På denna mysiga restaurang åt jag nog det godaste jag ätit i hela mitt liv!
Köttet var smakfyllt, saftigt och helt perfekt, supergod potatis (jag är inte ens en potatistjej) och en kall vitlökssås till.
Jag hade lätt kunnat bo där en hel vecka för den goda matens skull.
(Fanns ju såklart annat att göra  om man ville...paddla kanot/flotte, fiska, vandra etc)
 
Dom hade både uteservering och inneservering. Vi satt ute. :)
 
 
Här är min supergoda mat!
 
Vi tjockade oss ordentligt och beställde in dessert också, den var dock inte lika enastående som huvudrätten utan av mer normal standard.
 
 
Tjeckisk frukost blev det. Fråga mig inte vad jag åt. Haha. Påminde om en blanding av köttfärs och pulled pork med något kålaktigt. Jättegott var det inte direkt heller.
 
 
Även detta serverades till frukost...
 
 
Efter frukosten tog vi en liten promenad genom byn. :) Mysig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0