Slovenien del 3

Började dagen med en liiiiiten frukost för 2 ;)
 
 
 
Allt var gott utom kaffet. Det var värre än äckligt. Rulle tog te. Han var smart.
Först trodde jag att det var den varma mjölken som smakade skit.
Så när dom kom och frågade om dom skulle fylla på kannan med kaffe tackade jag JA.
Så försökte dricka det utan mjölk, det var då jag insåg det. Helvete. Det är kaffet som smakar ikka.
Jag misstänker att det var sånt vete-kaffe. Det smakade sött som fan och var MASSA sump i. Helt odrickbart. Jag hällde ut det över räcket. :/
 
Tog en tur in till Ljubljana, huvudstaden i Slovenien. :)
 
 
 
 
Fanns massa små specialbutiker med, honung, choklad etc.
 
 
 
 
Fanns även en hel del märkliga statyer utspridda över hela staden
 
 
 
 
Fanns även som en lokal liten marknad mitt inne i stan som sålde massa frukt och grönsaker
 
 
 
 
Men det märkligaste av allt var att det fanns en MJÖLKAUTOMAT!
Man kunde köpa mjölk per liter (då fyllde man i egen flaska) eller så kunde man köpa färdigfyllda flaskor (typ som läskautomater hemma :P )
 
 
 
 
Rätt fantastiska vägar dessutom. Speciellt när man kör väldigt länge på "sin" sida av vägen eftersom det kommer mötande bilar hela tiden och ens egna sida av vägen är utan asfalt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0