Volontärarbete i Portugal del 1

Var ju ett tag sen, men tänkte iaf visa lite bilder från när jag var nere i Portugal och jobbade med gatuhundar.
Var där i 9 veckor. :)

Här är själva ingången till rescue centret
Direkt innanför porten. Det är varmt så dom flesta hundarna har krupit in i skuggan..
Dock inte alla som har något emot sol och värme ;)
Man blir alltid mottagen med öppna armar. Fina Pitty :)
Lilla Juliao, söt liten karl. Jag skämde bort honom så efter min vistelse gick han runt och kraffsade besökare på benet och ville bli upplyft..... oooops. :D
Motard. Rädd? Det där är hans happy face! Meeen.. han var ganska selektiv med vem han gillade. Veterinärer ogillades. När han skulle vaccineras så var det jag och en annan volontär som fick fixa det, jag höll i honom och den andra gav sprutan (fanns ingen munkorg som passade heller, så det enda jag tänkte medan jag stod där var "detta KAN bli något av det sista jag gör"). Men det gick bra, han brydde sig inte så mkt om sprutan.
Jag och Motard på promenad.
Förutom dom tre som jobbade fast (heltid) på centret så var vi två andra som kunde gå med honom.
Jag och han som gav sprutan. Men det var inte alla dagar han ville.. man fick liksom "fråga" genom att visa kopplet och klicka med spännet. Kom han emot en hoppandes med viftande svans så visste man att han var suegn på tur, morrade han och gick undan så visste man att man bara kunde glömma turen. Kan hända han hade ondare i höfterna vissa dagar än andra, han var gammal och hade HD....
Motard var nog riktigt stilig i sin ungdom :)
Btw, Motard betyder motorcykel på portugisiska.. han blev uppkallad efter den snälla motorcykelkillen som hade hjälpt dom att fånga in honom på motorvägen så han slapp bli påkörd. Krävdes nog lite mod eftersom Motard inte var så imponerad utav främlingar..inte var han liten heller!
Orlando.. han blev övergiven av sina ägare för att han var sjuk. Det var inte värt att åka till veterinären.. och detta är inte något som kommer över en natt. Organisationen erbjöd sig faktiskt att betala för sjukvården om dom behöll hunden, dom sa ja och tackade och åkte.. dagen efter dumpade dom hunden på recue centret och drog. Dom var visst inte så himla glada i hunden sin ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0