Tråkig träning

Drog iväg på lydnadsträning igår, men när jag kommer fram till ridbanan där vi brukar vara så står det massa bilar där.. precis då ringer Elise! Vi ska tydligen träna i parkeringshuset, för orienteringsgruppen har använt vår bana som parkeringsplats... schysst. 0.0
 
Kommer till parkeringshuset (jag tycker egentligen inte om att träna där eftersom det är asfalt och det gör att jag blir jättebegränsad i både träning och belöning iom Safiras ryggfel och höftfel) och parkerar.
 
Det var en hel del hundar där och jag tänkte att det var ett skitbra tillfället att träna på att hunden skulle ligga enkel platsliggning trots alla störningar.. men pratade lite med Elise först.
Men nehej, det var visst alldeles för trångt tyckte folk så dom satte en gräns på att max 2 personer fick träna samtidigt och i max 5min. Gah.. värdeløst.
Eftersom jag knappt kunde träna nåt för att det var så hårt underlag och typ inte var några störningar utom en hund på "planen" så.. tja. Tränade tandvisning iaf (3 damer och 2 män), sen tränade vi lite följsamhet bara. Man hinner inte så mkt på 5 min.
Pratade lite mer med Elise.. men sen så skulle hennes son hem och sova och jag tänkte nyttja dagen lite mer, så vi drog därifrån.
Åkte till ett stort fält och tränade uppletande. Gick inte så jättebra, dom raka skicken är som spårlöst försvunna.. några enstaka gånger fick hon dock in några riktigt fina skick. Avslutade på ett bra skick och sprang sedan runt och lekte i gräset!
 
Nejdå, det var inte alls mörkt när vi tränade uppletande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0