Snart helg! ;)

Tränade ju rundering om tisdagen.. vad ska jag säga?.. raka skick? whaat?
Alltså hon springer rätt ut, men sen viker hon av.. precis som när vi tränar uppletande. Gaah.
Får fortsätta träna!

Tränade lydnad igår. Var egentligen inte på humör och det var trångt och massa folk på liten yta, men det gick bra ändå. Tränade lite linförighet och följsamhet, stå under marsch, avståndskommendering. Körde lite slalom och sånt också.. hon tar den nästan helt självständigt nu! ;)
Avslutade med en platsliggning. Var typ helt kolsvart under platsliggning och hundar passerade banan i mörkret etc. Bra störningar!

Fick dessutom lite "upplärning" igår eftersom jag ska hjälpa till under lydnadstävlingen i helgen.
Jag ska assistera domaren på planen och ta tid, fixa med apporter och doftpinnarna etc.
Det var ganska mycket att hålla reda på, men det blir nog kul.
Jag hade vart helt inställd på att tävlingen var på söndagen, men den var visst på lördagen?!
Och det var ju middag och sånt för dom som hjälpt till på utställningen.. och den middagen krockade med min och Elises filmkväll. =(
Kunde dock flytta filmkvällen till fredagen.. men ändå, man får ju dåligt samvete för det känns ju inte så "snällt" när man gör en sak när man lovat en annan. :/ Men trodde ju som sagt lydnaden var på söndagen... =(
Aja får köpa med massa godis på fredag och vara en supersnälllis så kanske Elise blir lite gladis iaf!
Dessutom så ska vi aktivera hundarna tillsammans på lördagen (jag och Elise alltså).
Tänkte lägga spår och troligtvis motionera odjuren lite medan vi väntar på att spåren ska ligga till sig.
Middagen är ju inte förrens halv åtta så vi hinner nog fika lite också! ;)
Kollade lite på raser som ska delta på utställningen på lördagen. Inte så jättemånga anmälda av "spännade" raser (i mina ögon alltså). Men några iaf! 
 
tex:
1st kaukasisk ovcharka
1st broholmer
3st engelsk mastiff
1st bordeaux dogge
1st korthåret st bernhard
1st Grosser Schweizer Sennenhund (valp)
 
 
Här finns hela listan för dom som är intresserade!
http://www.bsbk.org/media/17353/pm_bsbk_2012.pdf
 
Tycker faktiskt att det är lite konstigt att det inte är en endaste dogo canario eller cane corso som är anmäld.
Nu är ju inte jag den som är den som gillar utställningar och sånt egentligen, men hade vart kul att se/träffa raserna ändå. Dubbelmoral? Tja.. det får man nog säga.
Eller kan man gilla att vara på utställningar men hata utpräglad utställningsavel? Hmm.


Ingen ca de bou anmäld på helgens utställning, men jag blev väl inte direkt förvånad. Hade inte förväntat mig det. Men kanske det blir ändring när Lisbeth (hon som har Safiras kusin här i Bergen) får hem sin nya valp nu i höst? :)
Hunden på bilden kommer från kennel Rompehuesos (har lånat bilden från dom ;) ) och hur snyggt halsband har inte Tiger? Funderar på att skaffa ett liknande till Safiris!
 


Kommentarer
Postat av: Rebecca Fransson

Åh du måste lägga in bilder på godingen sedan! :D

Svar: på godingen? föremålet? eller vilken goding? :Pföremålet har redan pluppat ner i ett kuvert!
Anna

2012-09-27 @ 10:16:10
Postat av: Rebecca Fransson

Valpisen ju ;D

Svar: ja :D
Anna

2012-09-27 @ 19:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0