Mycket nöjd med Safiras spårprestation!

Var ju inte döfräsch när man vaknade i söndags eftersom man var ut om lördagen. Men det gick fint!
Hade ju strålande väder med klarblå himmel!
 
Vi skulle köra markspår (helgen innan hade vi skogsspår).
Första spåret, då skulle alla lägga ett rakt spår, men eeeh.. tja. Jag hamnade i ett annat spår (det var redan gått) så jag var lite orolig över att Safira skulle tappa bort sig eftersom det blev "dubbla" spår tills jag lyckades styra ut oss från det andra spåret.
 
Men när det var dags att gå.. hon spårade jättefint! Hon tappade inte ens bort spåret när det var dubbla spår! Javisst märktes det p\å henne att det blev massa andra lukter, men det gick superbra!
Duktig hund!
 
När alla gått första spåret var det dags för lunch. Jag hade med kaffe, vaniljyoghurt och en dubbelsmörgås med philadephia.
 
Sen var det dags för spår två, men nu kunde man välja att ha vinklar på sitt spår. Vissa valde två vinklar, andra en vinkel och andra fortsatte med raka spår.
Jag valde en vinkel (alltså 90graders vinkel).
 
Safira gick också fint andra spåret. Jag var lite spänd på om hon skulle fortsätta en bit frammåt i vinkeln innan hon insåg att det faktsikt svängde. Men hon var skitduktig. Bromsade in och svängde med spåret på en gång!
 
Två bra spår och fantastiskt väder och trevliga kursdeltagare... väldigt mysigt med kurs! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0