Hjortar ska vara i grytan, inte i skogen

Först tränade vi uppletande. Det gick sådär. Var helt vindstilla så var svårt att få vittring tyckte Safira.
Sen skicken.. i början går hon rätt ut, men sen viker hon av.
Sen har jag börjat fundera på hur mycket hon egentligen använder näsan och hur mycket hon letar med ögonen.
Trots att det var väldigt fint väder så blev jag uppäten av knott. Jag skojjar inte, jag hade ett helt moln runt/över mig och dom högg mig i hårbotten.
Sen när vi båda var nöjda så tog vi en långpromenad i det fina vädret!
Gick också förbi stället där Safira fick tokryck en gång och galopperade och hoppade utför ett "stup". Var säker på att hon skulle skada sig (hörde henne springa sen såg jag henne komma flygandes så fanns inte en chans i världen att jag skulle hinna stoppa henne), men hon landade mjukt och klarade sig fint till skillnad från andra gånger hon gjort galna "stunts".
Dom kära "hjort-polarna" visade sin närvaro också med olika typer av spår.
tex bajs-spår.
Börjar komma en del kantareller i skogen också, trevligt!
Många undrar varför jag alltid går i gummistövlar.. det här är varför!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0