Tränade både tisdag & onsdag

Hade sök/runderingsträning i tisdags. Det småregnade lite och vi var inte så många, ca 5st som tränade.
Har ju kört med ljud/syn-påverkan rätt länge och är sugen på att få henne att springa rätt ut ändå, så av och till testar vi utan påverkan.
Första i tisdags var ljud, fungerade klockrent.
Andra var syn, fungerade också klockrent.
Tredje slaget så prövade jag utan.. hon sprant rätt ut men sen vek hon av, hon kände säkert lukten i luften av där figuranten gått för att komma ut till gömstället. Aja hon sprang runt och letade ett tag innan hon hittade figuranten.
Fjärde slaget körde jag nere i en liten "dal", där brukar det gå lättare att sända utan påverkan och det gick bra denna gången med. Figuranterna brukar alltid sitta kvar tills jag kommit fram så jag kan berömma hunden inne hos figuranten innan vi tillsammans går därifrån, men sista slaget så reste sig figuranten innan jag ens kommit fram och bara gick.. mycket märkligt.

Var tvungen att sova middag 2h igår innan lydnadsträningen igår, var helt extremt trött.
Det regnade igår men tänkte att jag skulle ge lydnadsträningen ett försök ändå, fast hunden inte gillar regn.
Hon hade dock sitt regn/skal-täcke på sig.
Vi var många på träningen igår, hela 9st! Ganska bra uppmöte trots att det regnade.
I början var hon ganska seg och ointresserad, men tränade lite ändå.
Platsade henne sen och tog en paus.
Efter pausen var hon mycket mer vaken och taggad! Hon gick faktiskt fint vid linföringen!
Tränade också inkallning, apportering, stå under masch, ligg under marsch, stå under inkallning..
men mycket lek och få repetitioner. Extra mycket lek eftersom det regnade. :)
 

Kommentarer
Postat av: Hella

Vilken fin blogg du har! Roligt med sök-träningen, det är något vi gärna vill testa på till hösten om det kommer upp någon kurs. :)

/ Hella.

Svar: Hej! Tack :)Ja testa sök! Min hund tycker iaf att det är skitroligt och är hur taggad som helst!
Får hålla tummarna att det dyker upp en kurs till hösten :)
Anna

2012-07-06 @ 00:06:32
URL: http://www.hellaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0